Masaż

Masaż​

Centrum Rehabilitacji Kinesis w Radzyminie możesz skorzystać z profesjonalnych usług masażu. Nasi specjaliści przeprowadzają zarówno masaże o charakterze medycznym, jak i te typowo relaksacyjne. Dużym zainteresowaniem cieszą się także masaże o działaniu antycellulitowym i przeciwzmarszczkowym. Sprawdź, jakie techniki masażu wykorzystujemy w naszym centrum rehabilitacji.

Masaż klasyczny

Masaż klasyczny charakteryzuje się działaniem przeciwbólowym oraz rozluźniającym. Może być też wykorzystywany jako masaż sportowy w przypadku osób aktywnych fizycznie. Ze względu na jego właściwości wspierające regenerację organizmu, techniki w nim używane przewijają się również w masażach leczniczych. Na masaż klasyczny może zdecydować się tak naprawdę każdy, kto chce złagodzić sztywność, napięcie i ból mięśni.

Masaż leczniczy kręgosłupa

Masaż leczniczy kręgosłupa opiera się na technikach masażu klasycznego, lecz skupia się przede wszystkim na zwiększeniu dopływu krwi do tej konkretnej części ciała. Może stanowić uzupełnienie terapii w przebiegu dyskopatii lub być stosowany jako działanie profilaktyczne przy zagrożeniu przeciążeniami stawów.

Masaż relaksacyjny

Masaż relaksacyjny łączy zalety masażu klasycznego i energetycznego. Charakterystyczne dla niego jest wykonywanie powolnych ruchów, co przekłada się na działanie antystresowe i uspokajające. Jego cel stanowi redukcja napięć mięśniowych, odprężenie ciała i zniwelowanie bólu. Również on może być wykorzystywany jako masaż sportowy dla osób aktywnych fizycznie. Wśród masaży relaksacyjnych można wymienić też masaż rozluźniający gorącymi olejami. Oleje dostarczają dodatkowo skórze cennych składników odżywczych, dzięki którym staje się nawilżona, jędrna oraz gładka.

Masaż głowy i szyi

Na nawracające bóle głowy oraz stany napięcia w okolicach szyi i barków skarży się coraz więcej osób w każdym wieku. Wynika to nierzadko z prowadzonego przez nie stylu życia. Masaż głowy i szyi oddziałuje na układ limfatyczny, wpływa na zlikwidowanie napięć i uczucia zmęczenia, a także poprawia dopływ krwi.

Masaż powięziowy

Masaż powięziowy to forma fizjoterapii wykorzystywana w leczeniu bólu mięśni, stawów, przeciążeń i urazów. Wskazaniami do jego wykonania są bóle mięśni i stawów, choroby zwyrodnieniowe i reumatyczne, migreny, sztywność mięśni czy obrzęki. Masaż powięziowy twarzy ma z kolei na celu wygładzenie skóry w nieinwazyjny sposób.

Masaż gorącymi kamieniami

Ten typ masażu głęboko odpręża, rozluźnia mięśnie, niweluje zmęczenie i problemy ze słabym tętnem. Pochodzi on z Indii i Chin. Przed masażem należy umyć i natłuścić ciało. Wybór miejsc na ciele, w których zostaną umieszczone kamienie, zależy od rodzaju dolegliwości pacjenta.

Masaż ujędrniający

Masaż ujędrniający również wykorzystuje techniki masażu klasycznego. Oparty jest na rozcieraniu, ugniataniu, oklepywaniu, uciskaniu czy głaskaniu mięśni, co wpływa na ich pobudzenie, poprawę krążenia i zmniejszenie obrzęków. Dotlenia i odżywia tkanki.

Masaż Kobido

Masaż Kobido określany jest niechirurgicznym liftingiem twarzy i pochodzi z Japonii. Ściśle określone reguły oparte są na kulturze medycyny chińskiej. Składa się on z kilku etapów: masażu tkanek głębokich, wprowadzeniu w stan głębokiego relaksu, drenażu limfatycznego oraz części liftingującej. Przeznaczony jest dla osób chcących zachować młody wygląd twarzy bez ingerencji skalpela. Warto zwrócić uwagę na połączenie masażu Kobido z tapingiem, czyli oklejaniem twarzy taśmami. Poza poprawą owalu twarzy zapewnia on poprawę krążenia krwi i limfy.

Masaż tkanek głębokich

Ten delikatny i wykonywany za pomocą powolnych ruchów masaż ma na celu zwiększyć ruchliwość tkanek bez powodowania bólu i dyskomfortu. Jego działanie zdrowotne opiera się na likwidowaniu mięśniowo-powięziowych punktów spustowych, regulacji napięcia mięśniowo-powięziowego, wzroście ruchomości w stawach, a także poprawie elastyczności i ukrwienia tkanek.

Masaż Lomi Lomi

Masaż Lomi Lomi pochodzi z Hawajów i opiera się na masowaniu całego ciała z wyłączeniem stref intymnych. Masażysta używa całych dłoni wraz z opuszkami palców, nadgarstków, łokci, a także przedramion i barków. Wykorzystuje techniki głaskania, kołysania, przytulania, zginania i prostowania kończyn masowanej osoby. Taki masaż świetnie odpręża i relaksuje.

Masaż bańką chińską

Masaż bańką chińską to pochodząca z medycyny naturalnej metoda głębokiego masażu. Umożliwia wymodelowanie ciała i wpływa na redukcję cellulitu. Wspomaga walkę z nadprogramowymi kilogramami, zmniejsza widoczność rozstępów, jest też pomocny w redukcji trądziku. Polega na zasysaniu skóry i tkanek za pomocą baniek.

Masaż stóp

Masaż stóp ma za zadanie usunąć napięcie mięśni nóg i stóp, zlikwidować zastoje wody i limfy w organizmie oraz uczucie ciężkich nóg, a także usprawnić funkcjonowanie narządów wewnętrznych poprzez uciskanie zakończeń nerwowych. Uciskanie konkretnych punktów znajdujących się na stopach pomaga w walce z różnego rodzaju dolegliwościami.

Jeśli wiesz już, czym charakteryzują się poszczególne masaże, nie zwlekaj i umów się na ten najlepiej odpowiadający Twoim potrzebom. Zapraszamy!