Fizjoterapia uroginekologiczna

Fizjoterapia uroginekologiczna ma na celu podniesienie świadomości kobiecego ciała. Terapia opiera się na pokazaniu i wypracowaniu prawidłowych nawyków ruchowych, które wpływają na poprawę codziennego funkcjonowania. Efektem pracy z fizjoterapeutką uroginekologiczną jest wzmocnione ciało, ale przede wszystkim rozluźnione mięśnie dna miednicy. Systematyczna praca pozwala na pozbycie się bólu kręgosłupa, przygotowanie się do ciąży i porodu, poprawa jakości życia seksualnego.

Fizjoterapia uroginekologiczna – wskazania do wizyty

• sprawdzenie stanu zdrowia – fizjoterapeutka w trakcie wizyty oceni poprawność funkcjonowania mięśni dnia miednicy, odpowie także na pytania dotyczące fizjologii.
  • proces przygotowania do ciąży/porodu/ operacji uroginekologicznej to odpowiedni czas na konsultację. Nasza fizjoterapeutka pokaże, w jaki sposób dbać o swoje ciało, by przygotować je do zmian.
  • wizyta po porodzie/cesarskim cięciu (ocena blizny, mięśni dna miednicy, powłok brzusznych) pozwoli na ocenę stanu zdrowia, ale także upewnienie się, że proces regeneracji przebiega w odpowiedni sposób. Fizjoterapeutka uroginekologiczna pokaże także, w jaki sposób ułatwić sobie wykonywanie codziennych czynności.
  • dyskomfort/ ból w trakcie stosunku seksualnego czy miesiączkowania – wizyta u fizjoterapeutki uroginekologicznej pozwoli na zlokalizowanie przyczyny, ale także umożliwi wdrożenie terapii.
  • nietrzymanie moczu/stolca – to jedne z bardziej krępujących dolegliwości, jednak dla fizjoterapeutki uroginekologicznej odpowiadania na pytania z zakresu fizjologii, pomoc w poprawie komfortu życia jest codzienną pracą.

Fizjoterapia uroginekologiczna – jak wygląda wizyta?

1. Wywiad – pierwsza wizyta rozpoczyna się od rozmowy z pacjentką. Fizjoterapeutka uroginekologiczna stara się przede wszystkim pozyskać informacje dotyczące ogólnego stanu zdrowia, ale również dolegliwości bólowych czy uczucia dyskomfortu. W dalszym etapie ocenia postawę ciała i układ ruchu. Dzięki temu może znaleźć przyczynę dolegliwości, które wskazała pacjentka podczas rozmowy.
  2. Badanie manualne – w jego trakcie fizjoterapeutka uroginekologiczna ocenia się tor oddechowy, stan powłok brzusznych i miednicy. Do podstawowych czynności należy także sprawdzenie funkcjonalności żeber, przepony i kręgosłupa.
  3. Jeśli wizyta jest następstwem operacji, ocenia się stan blizny.
  4. Badanie przez pochwę lub odbyt – wykonywane jest tylko i wyłącznie za zgodą pacjentki! Jeśli w trakcie wywiadu istnieją ku temu przesłanki, wykonywane jest badanie przez pochwę/odbyt (wygląda podobnie jak badanie ginekologiczne), w celu oceny mięśni dna miednicy.
  5. Zalecenia – pod koniec wizyty pacjentka otrzymuje plan terapii, ale także ustalane są częstotliwości kolejnych wizyt. Często otrzymuje się plan ćwiczeń i zalecenia, do których warto się stosować.

Centrum Rehabilitacji Kinesis możesz liczyć na pełen profesjonalizm i empatię fizjoterapeutki uroginekologicznej. Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty!