Terapia manualna

Terapia manualna pomaga w leczeniu schorzeń narządu ruchu. Jej celem jest zminimalizowanie dolegliwości bólowych i przywrócenie właściwego funkcjonowania stawów. W Centrum Kinesis w Radzyminie wykorzystujemy różne rodzaje terapii manualnej dostosowane do potrzeb i oczekiwań pacjenta.

Terapia Manualna FRSc

Jest to rodzaj terapii manualnej która syntezuje w sobie wiele różnych szkół oraz technik z zakresu leczenia zachowawczego. Stworzona została przez Doktora Radosława Składowskiego. Skrót oznacza Five Regulatory Systems Concept czyli Koncepcja Pięciu Układów Regulujących.

Terapia ta nie opiera się tylko na oddziaływaniu manualnym. Wykorzystuje również terapię narzędziową w formie Pinoterapii. Terapię za pomocą igieł akupunkturowych. Manipulacje stawowe. Terapię powięziową. Koncepcja uwzględnia również aspekt psychosomatyczny dolegliwości bólowych, czyli to jak ludzkie emocje wpływają na ich powstawanie.

W koncepcji tej dopasowuje się rodzaj i charakter dolegliwości do jednego z pięciu układów regulujących co pozwala na dobranie bardzo precyzyjnej terapii oraz szybkie i skuteczne usunięcie dolegliwości bólowych.

Terapia manualna wg koncepcji IAOM

IAOM (International Academy of Orthopedic Medicine) jest to diagnostyczno-terapeutyczny system dotyczący dwóch dziedzin: medycyny ortopedycznej oraz terapii manualnej. Odpowiednio szeroko przeszkolony według koncepcji IAOM profesjonalista na bazie swojej wiedzy i doświadczenia potrafi łączyć elementy z różnych stylów terapii i odpowiednio diagnozować oraz leczyć problemy związane z kręgosłupem czy stawami

Terapia manualna wg koncepcji IAOM implementuje takie elementy, jak na przykład masaż, techniki przeciwbólowe, rozciąganie, mobilizacje, manipulacje czy trening sensoryczny, rozpoczyna ją jednak bardzo ważna wstępna część diagnostyczna, dzięki której fizjoterapeuta jest w stanie ustalić źródło problemu. Wówczas, mając na uwadze dobro i komfort pacjenta, dobiera on odpowiednie, przemyślane i oparte na obszernej wiedzy anatomicznej elementy terapii. Może się ona skupiać na przywróceniu odpowiedniej biomechaniki stawów, usprawnienie czucia głębokiego i stabilizacji postawy czy odbudowaniu siły i masy mięśniowej. Taka terapia pozwala na kompleksowe podejście do pacjenta, bowiem oprócz terapii manualnej omawia się z nim inne sposoby postępowania obejmujące między innymi rehabilitację czy farmakoterapię.

Skorzystaj z dobrodziejstwa terapii manualnej w Centrum Kinesis w Radzyminie!

Jeśli zależy Ci na przywróceniu swojej optymalnej sprawności fizycznej i ustąpieniu dolegliwości bólowych, a tym samym znacznej poprawie jakości Twojego życia, terapia manualna jest właśnie dla Ciebie – umów się na spotkanie z profesjonalistą, który Cię zbada, zdiagnozuje problem, wszystko przystępnie objaśni i dobierze najlepsze techniki terapii.

• dyskopatia
  • urazy i ból kręgosłupa
  • rwa kulszowa
  • przewlekły ból stawów