Fizjoterapia kobiet w ciąży i po porodzie

Fizjoterapia kobiet w ciąży i po porodzie to szereg zabiegów mających na celu uelastycznienie mięśni, zmniejszenie obrzęku oraz eliminację dolegliwości bólowych. Rehabilitacja kobiet znacząco przyśpiesza ich powrót do pełnej sprawności fizycznej, ale także psychicznej po urodzeniu dziecka.

Nasza oferta kierowana jest do kobiet w ciąży, w okresie połogu, jak i na dalszym etapie regeneracji po porodzie. Fizjoterapia obejmuje diagnostykę, leczenie dolegliwości związanych ze zmianami zachodzącymi w organizmie oraz samą profilaktykę. Chodzi tu między innymi o dolegliwości związane z przemianami hormonalnymi oraz zmianami biomechanicznymi narządów układu ruchu.

Fizjoterapia kobiet w ciąży i po porodzie – wskazania

Podstawę do rozpoczęcia leczenia fizjologicznego stanowią, takie dolegliwości jak np.:

• bóle kręgosłupa ­– w szczególności odcinka lędźwiowo-krzyżowego,
  • bóle miednicy,
  • bóle spojenia łonowego,
  • rwa kulszowa albo rzekoma rwa kulszowa, czyli zespół mięśnia gruszkowatego,
  • bóle i ograniczenia obszaru podżebrowego,
  • bóle rejonu kości ogonowej,
  • zgaga,
  • rozejście kresy białej,
  • bolesne współżycie,
  • obrzęki kończyn dolnych.

Rozpoczęcie fizjoterapii jest też wskazane u osób cierpiących na zaburzenia napięcia mięśni dna miednicy czy też początkową fazę przepukliny pępkowej. U kobiet po cesarskim cięciu, zabiegi fizjoterapeutyczne pozwalają na mobilizację blizny, dzięki czemu nie ma ryzyka tworzenia się zrostów. Ponadto procedury te przeciwdziałają zaburzeniom napięcia struktur powięziowych obszaru miednicy oraz jamy brzusznej. Co ważne, nieopracowana blizna może skutkować dolegliwościami bólowymi w przyszłości. Dodatkowo doprowadza do ograniczenia struktury oraz ruchomości i zaburzenia funkcjonowania narządów miednicy małej, jamy brzusznej oraz kręgosłupa.

Rehabilitacja dla kobiet w ciąży i po porodzi – cele

Rehabilitacja kobiet w ciąży i po porodzie ma na celu przywrócenie zmienionym strukturom ciała ich pełnej sprawności, prawidłowych funkcji i pożądanej formy. Proponowane przez nas zabiegi skupiają się na wzmocnieniu układu mięśniowo-powięziowego, jego zbalansowaniu oraz uelastycznieniu. Zmniejszają odczuwane dolegliwości bólowe, a także usuwają przykre objawy związane z ciążą, takie jak nietrzymanie moczu, zaburzenia czucia seksualnego, opuchlizny, obrzęki, rozstępy. Korzystamy z innowacyjnych technik manualnych, manipulacji oraz mobilizacji tkankowych. Nowoczesne procedury uzupełnione o dobrze opracowane zestawy ćwiczeń i masaże, zapewniają kompleksową rehabilitację.

Wykorzystywane przez nas techniki manualne są całkowicie bezpieczne. Jeśli cierpisz z powodu różnych dolegliwości powiązanych z okresem ciąży, nie czekaj aż same miną. Zapoznaj się z naszą ofertą i pozwól sobie pomóc! Ukoimy Twój ból, zapoznamy z technikami ćwiczeń i ochronimy przed dysfunkcjami miednicy. Zachęcamy do skorzystania z pomocy naszej fizjoterapeutki uroginekologicznej, która pomoże Ci przygotować się do porodu i pomoże w wielu dolegliwościach już po porodzie.