Terapia bólu głowy i migren

Ból głowy to jedna z najczęściej pojawiających się przypadłości. Do prawidłowego zmierzenia się z tym problemem niezbędna jest dobra diagnoza, która często prowadzi do stwierdzenia migreny lub napięciowego bólu głowy.

Objawy migreny i napięciowego bólu głowy

Migrena to jednostronny, pulsujący i powtarzający się ból głowy. Towarzyszą mu światłowstręt, nadwrażliwość na dźwięki i zapachy, a czasem również nudności i wymioty. Badania stwierdzają, że przyczyny migreny w znacznej mierze wiążą się z predyspozycjami natury genetycznej. Występuje przede wszystkim u osób dorosłych, rzadziej dzieci, statystycznie dwa razy częściej u kobiet, niż u mężczyzn.

Napięciowy ból głowy, w przeciwieństwie do migreny, jest bólem obustronnym i niepulsującym. Odczuwany jest jako ból umiarkowany, powodujący stały nacisk. Według badań jest najczęściej diagnozowanym rodzajem tego typu dolegliwości, a regularnie pojawiać się może nawet u 30% społeczeństwa. O ile migrena raczej wyłącza z normalnego, codziennego funkcjonowania, to w przypadku bólu napięciowego stopień jego nasilenia pozwala na standardową aktywność.

Terapia bólu głowy i migren w gabinecie fizjoterapeuty

Postawienie trafnej diagnozy to krok w kierunku podjęcia leczenia. W obu opisywanych przypadkach podstawą jest terapia farmakologiczna, wymagająca opieki lekarza specjalisty, który dobierze odpowiednie leki i ich dawki stosownie do przypadku. Jednak wielu pacjentów potwierdza, że rozwiązania takie jak masaże czy akupunktura przynoszą upragnioną ulgę nawet po zaledwie kilku wizytach.

Igłoterapia potrafi zmniejszyć częstotliwość napięciowych bólów głowy aż o połowę, masaże służą natomiast zmniejszeniu napięcia mięśniowo-powięziowego. Stosowanie tych metod terapeutycznych ma również tę zaletę, że pozwala uniknąć wielu niepożądanych efektów ubocznych, które pojawiają się w przypadku stosowania leków – dlatego właśnie lekarze zalecają ograniczone stosowanie środków medycznych. Skorzystanie z pomocy fizjoterapeuty może stanowić zatem uzupełnienie działań farmakologicznych, ale też doskonale sprawdzi się jako samodzielny środek profilaktyki i zwalczania bólu.

W leczeniu można wykorzystać również takie metody jak klawiterapia oraz Indiba Active. Terapia działa rozluźniająco na naczynia krwionośne w splotach żylnych czaszkowych, co wpływa na zmniejszenie dolegliwości bólowych głowy.

Skuteczne leczenie migren i bólu głowy w Centrum Rehabilitacji Kinesis w Radzyminie

Wiele osób boryka się z problemem regularnych migren lub napięciowych bólów głowy. Decydując się na dostępne powszechnie środki przeciwbólowe, czy po prostu „przeczekanie” tracimy czas, który możemy spędzić owocniej, poświęcając go na pracę albo rozrywkę. Możliwość złagodzenia objawów oraz zredukowania ich częstotliwości to dobry powód, by zainteresować się dostępnymi metodami leczenia – zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i kontaktu, a specjaliści pracujący w naszym zespole zaproponują odpowiednią terapię.